MLM – z czym to się je?

Wokół sprzedaży MLM wciąż narasta wiele pytań i wątpliwości. Najwięcej z nich, co oczywiste, mają osoby, które nigdy ze sprzedażą w tym modelu nie miały nic wspólnego. Znacznie łatwiej jednak jest dyskutować o czymś, znając temat od podszewki albo, choć wyłącznie w teorii, to jednak dość dogłębnie rozumiejąc sposób działania tego biznesu. Ten artykuł powstał w celu przybliżenia tematu i rozwiania ewentualnych wątpliwości.

MLM to dla wielu osób wciąż obszar nieznany i niezrozumiały. A jak wiadomo, rzeczy nieznane często wzbudzają w nas dużą obawę. Poznajmy więc system sprzedaży MLM lepiej.

Co to jest?

Możemy spotkać się z różnymi pojęciami: MLM, multi-level marketing (z ang.), network marketing, marketing wielopoziomowy, marketing sieciowy. Wszystkie one odnoszą się do tego samego systemu sprzedaży, który polega na budowaniu własnej grupy dystrybutorów.

Marketing wielopoziomowy polega na zaspokajaniu potrzeb klientów poprzez dostarczanie im rozwiązujących ich problemy i spełniających oczekiwania towarów oraz usług. Jego ideą jest skrócenie drogi pomiędzy producentem a odbiorcą końcowym, czyli klientem. Sprzedaż odbywa się poza  tradycyjną siecią, czyli poza sklepami. Osoba aktywnie działająca w sieci MLM, uzyskuje dochód zarówno z bezpośredniej sprzedaży produktów, jak i prowizji od sprzedaży, którą prowadzą jej współpracownicy, wprowadzeni przez nią w struktury firmy.

Dobry produkt

Dla osób, którym marzy się kariera w marketingu wielopoziomowym, kluczowy powinien być wybór produktu. Przed przystąpieniem do programu warto  poznać  szczegółowo nie tylko sposób jego działania, ale także zwrócić uwagę na to, jakie są potrzeby rynku i co firma oferuje w sprzedaży. Część z towarów oferowanych w ramach sprzedaży MLM będzie przez klientów bardziej pożądana, inne mniej. Są  i takie, które dzięki wysokiej jakości i zastosowanym do ich wyrobu naturalnym materiałom bronią się same, a wieść o nich rozchodzi się wśród klientów pocztą pantoflową.

Sprzedaż takich produktów staje się znacznie łatwiejsza. Lwią część pracy robią bowiem za sprzedawcę sami klienci. Przykładem takich produktów są tworzone na bazie naturalnych składników suplementy firmy StarLife. Bazują na wiedzy i tradycjach wywodzących się z medycyny chińskiej i tybetańskiej. Sporo czerpią również z medycyny naturalnej.

Wielopoziomowy marketing

Osoby działające w strukturach sieci MLM twierdzą często, że najważniejsze dla osiągnięcia wysokich zarobków jest nie tyle aktywne pozyskiwanie nowych klientów, ile zbudowanie rozległej, wielopoziomowej sieci współpracowników. To najefektywniejszy, jeśli chodzi o poziom przychodów, sposób działania w marketingu sieciowym. Oczywiście sprzedaż bezpośrednia również jest ważna. Jednak idea  marketingu sieciowego polega właśnie na tworzeniu rozbudowanej sieci dystrybutorów, którzy sprzedają produkty firmy. Osoba, która utworzyła taką sieć, otrzyma wynagrodzenie prowizyjne od każdego sprzedanego przez pracowników tej sieci produktu.

Czy warto zainwestować swój czas w MLM? Wiele osób już działających w strukturach sieci twierdzi, że tak. Tych, którzy zastanawiają się nad taką opcją, może przekonać fakt, że aby spróbować swoich sił w marketingu sieciowym, nie trzeba wcale rezygnować z pracy na etacie.

Ocena

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge